Storytelling – Susanne Fredriksson

Genom att utveckla storytelling når du inte bara ut till din målgrupp, utan du når också ”in”. När en historia berör skapas emotionella band som gör att vi bättre minns. Något rationella beskrivningar saknar.

Storytelling är ett förhållningssätt och en process, som startar med att lyssna inåt, reflektera, se svagheter och styrkor, lyfta fram karaktärer och händelser som har symbolvärde.

Poddmaterial

Lyssna på Susanne när hon besökte Nätverkspodden här!

Innehåll

Här hjälper Susanne till att i stora drag gå igenom hur vi hittar, skapar historien som blir ett levande ”DNA” för ditt varumärke, företag eller presentation.

  • episoder, se med det ”tredje ögat”
  • skapa emotionella band
  • förvandla en rationell beskrivning
  • hur forma en företagspersonlighet
  • hitta din klang
  • äkthet, pålitlighet, sanning
  • historien som inte tar slut
  • lyssna inåt
  • praktiskt värde

Upplägg

VARUMÄRKESBYGGE MED STORYTELLING
  • grundläggande research
  • mål, målgrupp
  • vägval – vilket ”DNA”
  • ”the never ending story”
  • nära samarbete med alla aktörer
FÖRFINAD PRESENTATIONSTEKNIK MED STORYTELLING
  • målgrupp, mål
  • vad ska de minnas
  • PP bantning
  • hur vara personlig, utan att vara privat
  • verkningsfull avslutning

Öppen utbildning i Storytelling Malmö

UTBILDNINGENS INNEHÅLL OCH UPPLÄGG
  • Vad, varför och hur. Grunden till din historia. Hitta klangen.
  • Struktur och upplägg.
  • Lyssna på mottagaren.
  • Vad vi lär av bra exempel och tar med oss av dåliga exempel
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
  • Du som vill fördjupa kunnandet att berätta, bygga varumärke och förstärka dina presentationer
  • Du som vill vidareutveckla storytelling i din försäljningsstrategi
MÅL MED UTBILDNINGEN:

Att du som deltagare ska få:

  • Handfasta tips och råd att hitta just din melodi
  • Kommunikationens djup, att inte bara nå ut, utan även in
  • Hitta inspiration och kreativitet – kom i ”flow”
  • Storytelling som konstart – hantera verktygen

 

Boka Susanne idag